Diş Beyazlatma

Diş beyazlatma, dişlerin olduğundan daha beyaz görünmesini sağlamak için gerçekleştirilen bir estetik tedavi yöntemidir.

Diş beyazlatma tedavisinde dişlerin mine yapısında bulunan maddelerin giderilmesi amaçlanmaktadır.

Dişlerdeki renk bozuklukları, hastalarda özgüven problemlerine neden olabilmektedir. Diş beyazlatma yöntemleriyle bu problemler giderilebilmektedir.

Diş Beyazlatma Tedavisi Kimlere Uygulanabilir?

Diş beyazlatma tedavisi uygulanabilecek kişiler konusuna ilişkin bilinmesi gerekenler şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Diş beyazlatma tedavisinin gerçekleştirilebilmesi için hastanın 16 yaşından büyük olması gerekmektedir. 16 yaşından küçüklerin dişlerinde sinir dokuları daha geniştir. Bu nedenle tedaviden sonra hassasiyet artabilmektedir.
  • Tedavinin gerçekleştirilebilmesi için hastanın gebe olmaması gerekmektedir.
  • Emzirme dönemindeki hastalara diş beyazlatma tedavisinin uygulanması için emzirme döneminin geçmesi gerekmektedir.
  • Diş beyazlatma tedavisinin gerçekleştirilmesi için hastanın ağız içi durumunun tedaviye uygun olması gerekmektedir. Diş veya diş eti problemleri ileri seviyedeki hastalara diş beyazlatma uygulamasından önce diğer problemler için tedavi uygulanmaktadır.

Diş beyazlatma talebi bulunan hastaların tedavi için uygun olup olmayacağı, yapılacak kapsamlı muayeneden sonra belirlenmektedir. Bu nedenle diş beyazlatmaya karar verdiyseniz öncesinde mutlaka muayene olmanız gerekmektedir.

Diş Beyazlatma Öncesi

Diş beyazlatma tedavisi öncesi süreçte, hasta kapsamlı bir muayeden geçirilmektedir. Bu aşamada hastanın diş beyazlatma tedavisi için uygun olup olmadığı belirlenmekte ve renklenmenin derecesi tespit edilmektedir. Bu belirlemeler doğrultusunda tedavi planlaması yapılmaktadır.

Diş Beyazlatma Yöntemleri

Diş beyazlatma teknikleri kapsamında en sık tercih edilen üç yöntem bulunmaktadır. Bu yöntemler şu şekilde sıralanabilmektedir:

Lazer ile Diş Beyazlatma: Diş yüzeyine sürülen diş beyazlatma jelinin lazer ile aktif hale getirildiği diş beyazlatma yöntemidir. Lazer uygulaması jelin ayrışmasını hızlandırmaktadır. Tedavinin klinik ortamında alanında uzman bir hekim tarafından gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Ev Tipi Diş Beyazlatma: Diş beyazlatma setinin hastaya verildiği ve uygulamanın uzman hekimin direktiflerine uygun olarak ev ortamında hasta tarafından gerçekleştirildiği diş beyazlatma yöntemidir.

Diş Ağartma: Cansız dişler için kullanılan bir tekniktir. Genellikle diş tedavileri sonucunda renk değiştiren dişler için kullanılmaktadır. Tedavi kapsamında pulpaya jel yerleştirilmekte ve bekletilerek ağartma işlemi gerçekleştirilmektedir. Uzman hekim tarafından klinik ortamında gerçekleştirilen bir yöntemdir.

Diş beyazlatma yöntemlerinden hangisinin tercih edileceği, hastanın beklentileri ve ihtiyaçları doğrultusunda hekim tarafından belirlenmektedir.

Lazer ile Diş Beyazlatma Tedavisi

Lazerle diş beyazlatma tedavisi, kısa sürede etkili sonuç almak için sık tercih edilen tedavi yöntemlerinden birisidir.

Tedavinin kaç seans süreceği, yapılacak kapsamlı bir muayenenin ardından belirlenmektedir.

Bununla birlikte hastaların büyük bir kısmında ilk seansta memnuniyet verici bir diş rengine ulaşıldığı söylenebilmektedir.

Hastadan talep gelmesi halinde tek bir randevuda birden fazla seans gerçekleştirilebilmesi imkanı, yöntemin önemli avantajlarından birisidir.

Lazer uygulaması ile diş beyazlatma kısaca şu şekilde gerçekleştirilecektir:

• Tedaviden önce dış yüzeyi kapsamlı bir şekilde temizlenmektedir.
  • Ardından temiz ve beyaz bir diş parametre olarak kullanılarak diş rengi ölçümü yapılmaktadır.
  • Lazer uygulaması sırasında yanak ve dudakların dişlere temas etmemesi gerekmektedir. Bu nedenle ağız içerisine retraktör adı verilen bir parça yerleştirilmektedir.
  • Uygulamada diş etlerinin zarar görmemesi içinse diş etlerine diş eti bariyeri yapıştırılmaktadır.
  • Ardından diş yüzeyine diş beyazlatma jeli uygulanmakta ve jelin aktif hale gelmesi için lazer uygulaması yapılmaktadır.
  • Yaklaşık 15 dakika gibi bir sürede tedavi sona erdirilmektedir.

Ev Tipi Diş Beyazlatma Tedavisi

Evde diş beyazlatma tedavisi, yaklaşık iki hafta içerisinde sonuçların görülebildiği bir diş beyazlatma tedavisidir.

Evde tedavi yönteminde lazer tedavisinden farklı olarak daha düşük konsantrasyonlu jeller kullanılmaktadır.

Direktiflere uyulduğu takdirde güvenli bir şekilde istenilen beyazlığa ulaşılabilmektedir.

Evde diş beyazlatma tedavisinin temel uygulama aşamaları şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Evde diş beyazlatma tedavisinde hastanın ağzına tam oturarak diş etlerini koruyacak bir plak oluşturmak için diş ölçüleri alınarak tedavi başlatılmaktadır.
  • Plakların hazırlanma süresi ortalama 3 – 4 gündür. Plak hazırlandıktan sonra hastaya diş beyazlatma seti ile birlikte plak verilerek direktifler anlatılmaktadır.
  • Diş beyazlatma uygulamasında önce günlük ağız bakımının gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
  • Diş bakımından sonra hazırlanan plak içerisine beyazlatıcı jel sıkılmalı ve doktorun kapsamlı olarak anlatacağı şekilde ağza yerleştirilmelidir.
  • Jelin 1 ila 8 saat arasında ağızda durması gerekmektedir. Ne kadar süre duracağı kullanılan jele göre belirlenmektedir. Bu konuda da detaylı bilgilendirme tarafınıza yapılacaktır.
  • Belirlenen süre kadar beklettikten sonra plak çıkarılmalı ve dişlerdeki jel kalıntıları temizlenmelidir.
  • Son olarak ağız için bol su ile yıkanarak diş beyazlatma uygulaması tamamlanmalıdır.

Evde diş beyazlatma tedavisi, etkili sonuç veren bir tedavi yöntemidir. Bununla birlikte etkin bir sonuca ulaşabilmek için belirlenen uygulama süresinde prosedüre uygun uygulama yapılması zorunluluğunun unutulmaması gerekmektedir.

Diş Beyazlatmadan Sonra Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Diş beyazlatma tedavisinden sonra dikkat edilmesi gerekenler, dişlerin beyazlığını koruma süresinin artması ve bu sayede tedaviden etkin sonuç alınması için önemlidir. Bu kapsamda önemli hususlar şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Diş beyazlatma tedavisinden sonraki iki saat yeme – içmeye ara vermek gerekmektedir.
  • Diş beyazlatma tedavisinden sonraki ilk üç gün renk veren gıdaları ve içecekleri tüketmekten kaçınmanız gerekmektedir. Gazlı içecekler, meyve suları, kahve ve sigara renk verici olarak örnek gösterilebilmektedir.
  • Diş beyazlatma tedavisinden sonraki ilk üç gün çok sıcak – soğuk tüketiminden kaçınmak gerekmektedir. Bu süreçte dişlerde hassasiyet yaşanmaktadır ve dikkat etmemek hassasiyeti arttırabilmektedir.
  • Diş beyazlatma tedavisinin sonuçlarını uzun süre görebilmek için ağız bakımınıza özen göstermeniz gerekmektedir.

Diş Beyazlatmada Merak Edilenler

Diş beyazlatma tedavisine ilişkin merak edilenler noktasında birçok farklı soru bulunmaktadır. Tedaviye ilişkin en çok merak edilen sorular ve cevapları şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Diş beyazlatma tedavisine ilişkin merak edilen ilk konu, tedavinin dişlere zarar verip vermediğidir. Yapılan araştırmalarda tedavinin kalıcı bir hasara neden olduğuna yönelik bir bulguya rastlanmamaktadır.
  • Diş tedavisinin her hastada aynı sonucu verip vermeyeceği üzerinde durulması gereken bir diğer konudur. Tedavinin sonuçları herkeste aynı olmayacaktır. Dişin yapısı, tedavinin sonuçlarını değiştirebilmektedir.
  • Tedavinin yan etkileri, tedaviye ilişkin en çok merak edilen konu başlıklarından birisidir. Diş beyazlatma tedavisinin tek yan etkisi dişlerde kısa süreli hassasiyete neden olmasıdır. Hassasiyet az ya da çok görülebilmektedir. Ortalama 2 – 4 gün içerisinde kendiliğinden geçmektedir. Hassasiyetin devam etmesi durumunda, diş beyazlatma uygulaması sona erdirilebilmektedir. Hekiminizin sürece ilişkin tavsiyelerini dinlemek hassasiyet problemini azaltmaktadır.

Diş Beyazlatma Tedavisinin Etkisi Ne Kadar Sürer?

Diş beyazlatma tedavisinin etki süresi, kişiden kişiye değişiklik göstermektedir. Tedavinin sonuçlarının devam etme süresini belirleyen bazı parametreler bulunmaktadır. Bu parametreler şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Tedavi edilen hastanın diş yapısı
  • Tedavi edilen hastanın ağız ve diş sağlığının mevcut durumu
  • Tedavi sürecinde ve sonrasında uzman hekimin tavsiyelerine uyulup uyulmaması
  • Genel bir belirleme yapmak gerekirse, diş beyazlatma tedavisinin sonuçları bu parametreler ışığında 6 ay – 2 yıl arası bir süre boyunca devam etmektedir.

Diş Beyazlatma Fiyatları

Diş beyazlatma tedavisinin fiyatları hakkında net bir bilgi verilmesi mümkün değildir. Bununla birlikte fiyatlarda belirleyici olan hususlar şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Diş beyazlatma tedavisinde kullanılacak teknik
  • Tedaviyi gerçekleştirecek hekimin yetkinliği ve tecrübesi
  • Diş beyazlatma tedavisinde kullanılacak malzemeler