Gülüş Estetiği

Gülüş estetiği, kaplama, diş beyazlatma ve dudak şekillendirmeleri gibi bir dizi estetik tedavi tekniği kullanılarak gerçekleştirilen bir estetik seçeneğidir. Estetik yapılırken hastanın ten renginden yüz yapısına kadar birçok farklı husus incelenmekte ve tedaviler bu incelemenin sonuçlarına göre gerçekleştirilmektedir. Bu sayede ideal görüntü sağlanmaktadır.

Kimler Gülüş Estetiği İçin Uygundur?

Uygulanabilecek kişiler noktasında oldukça az sınırlama bulunmaktadır. Çene ve ağız gelişimini tamamlamış olan her bireyin gülüş estetiği yaptırma imkanı bulunmaktadır. Bireylerin çene ve ağız gelişiminin 18 yaşına kadar devam ettiği bilinmektedir. Bu nedenle estetiğin yapılabilmesi için hastanın 18 yaşını doldurmuş olması gerekmektedir.

Gülüş estetiği uygulanabilecek kişiler kapsamında cinsiyet sınırlaması bulunmamaktadır. Günümüzde çekici ve kusursuz bir görünüme sahip olmak için hem kadınlar hem de erkekler tedaviye başvurmaktadır. Estetik tedavi kapsamındaki uygulamalar ve uygulama şekilleri kişinin cinsiyetine göre değişiklik göstermektedir. Örneğin kadınlarda ön iki dişin uzun olması sağlanırken, erkeklerde homojen bir görünüm amaçlanmaktadır.

Gülüş Estetiği ile Hangi Problemler Giderilebilir?

Gülüş estetiği ile giderilebilecek problemler, uygulamayı düşünen hastalar için önemli noktalardan birisidir. Gülüş estetiğinin genel olarak ağız ve diş sağlığınızı düzelttiği ve ağız içerisinde hijyen sağladığı söylenebilmektedir. Tedavi ile giderilebilecek problemler ise şu şekilde sıralanmaktadır:

• Dişlerdeki diziliş bozuklukları
  • Dişlerdeki uyumsuzluk
  • Diş aralarındaki boşluklar
  • Diş etindeki şekil bozuklukları
  • Diş etinde meydana gelen hastalıklar
  • Diş kaybı problemleri
  • Dişlerdeki iltihaplanmalar
  • Diş çürükleri
  • Lekelenme problemi
  • Dişlerde ve diş etlerinde meydana gelen renk değişiklikleri
  • Dişlerdeki kırık ve çatlaklar

Gülüş Estetiği Nedir?

Gülüş estetiği; hastaların ağız, çene ve dudak bölgesindeki kusurların giderilerek ideal gülüş tasarımının yapılabilmesi için gerçekleştirilen tedavi yöntemlerinin genel adıdır. Tedavi kapsamında giderilecek problemlerin çeşitliliği, tedavi yöntemlerini de arttırmıştır. Bu nedenle tedavi kapsamında birçok farklı tedavi yönteminin kullanıldığı söylenebilmektedir.
Tedavi sürecinin ve tedavi sonucunda ortaya çıkacak görünümün belirlenmesinde hastanın yalnızca yüz yapısı değil, sosyal konumu dahi göz önünde bulundurulmaktadır. Bu sayede kişinin beklentilerine en uygun görünüm sağlanabilmektedir.

Gülüş Estetiği Nasıl Yapılır?

Tedavi süreci, her hastanın ihtiyaçlarına göre özel olarak belirlenmektedir. Tedavi, kişinin ihtiyaçları ve beklentileri göz önünde bulundurularak planlanan bir tedavidir. Bu nedenle herkes için aynı aşamalar izlenmemektedir. Ancak konu ile ilgili bilgi verilebilmesi açısından tedavinin genel uygulama aşamaları şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Kişinin ağız içi ve dışı görüntülenerek problemler belirlenmek ve estetik uygulamalar için diş ölçüleri alınmaktadır.
  • Ortodontik tedaviler uygulanacaksa ilk olarak bu tedavilere başlanmaktadır.
  • Ortodontik tedavilerden sonra diş eti hastalıkları giderilmekte ve diş etindeki seviye bozuklukları giderilmektedir.
  • Ardından diş eksikliklerinin giderilmesi için implant tedavileri gerçekleştirilmektedir.
  • Diş beyazlatma işlemleri, gülüş estetiği kapsamında en sık tercih edilen tedavi yöntemlerinden birisidir.
  • Kaplama ve kompozit dolgu gibi işlemlerle hastanın dişlerine son müdahaleler gerçekleştirilmekte ve gülüş estetiği uygulamaları sona erdirilmektedir.

Gülüş Estetiğinin Faydaları Nelerdir?

Gülüş estetiğinin sağlayacağı avantajlar, son yıllarda işlemin giderek daha da popüler hale gelmesini sağlamaktadır. Günümüzde genç – yaşlı, kadın – erkek herkes tarafından gülüş estetiği tedavisi tercih edilebilmektedir. Gülüş tedavisinin sağlayacağı faydalar ise şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Tedavi yapılırken hastanın beklentileri dikkate alınmaktadır. Bu sayede estetik tedavi sonunda %100 oranında müşteri memnuniyeti sağlanabilmektedir.
  • Gülüş estetik tedavisi kapsamında hastanın diş problemleri giderilmektedir. Bu sayede kusursuz bir görünümün yanı sıra ağız ve dişlerin de sağlıklı olmasını sağlayan bir tedavi yöntemi olduğu söylenebilmektedir.
  • Tedavi yapılırken kişiye özel olarak çalışılmakta ve hastanın yüz hatlarına uyum sağlayacak ideal oranlar belirlenmektedir. Bu sayede ideal bir görünüm sunularak özgüven problemlerinin giderilmesine yardımcı olunmaktadır.
  • Gülüş tedavisi kapsamında sunulan diş beyazlatma tedavisi, hastanın dişlerinin doğal beyazlığına kavuşmasına yardımcı olarak rahatsız edici diş rengi görünümünü gidermektedir.
  • Uygulamalar ile hastaların diş eti problemleri de giderilmektedir.
  • Hastanın çene bölgesindeki problemler, gülüş tedavisi kapsamında giderilebilmektedir.

Gülüş Estetiğinde Kullanılan Tedaviler Nelerdir?

Gülüş estetiği kapsamında sunulan tedaviler, hastadan hastaya değişiklik göstermektedir. Gülüş estetiği ile hastanın ideal görünüme kavuşturulması amaçlanmaktadır. Bu nedenle de her hastanın ihtiyaçlarına yanıt verecek şekilde tedavi uygulanmaktadır. Gülüş estetik uygulamalarında çene, diş eti ve diş gibi çok geniş bir bölgede çalışıldığı için uygulanabilecek tedavi yöntemlerinin de çeşitliliğinin fazla olduğu söylenebilmektedir. Gülüş tedavisi kapsamında hastalara sunulabilecek tedavi yöntemleri şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Çürük diş tedavisi
  • Diş temizliği tedavisi
  • Diş beyazlatma işlemi
  • Diş estetiği uygulamaları
  • İmplant ve protez tedavileri
  • Porselen tedavisi
  • Full porselen kron tedavisi
  • Porselen laminate veneer tedavisi
  • Zirkonyum kaplama tedavisi
  • Ortodonti tedavileri
  • Diş eti cerrahisi
  • Kron boyu uzatma tedavisi

Gülüş Estetiği Tedavi Süresi

Gülüş estetiği tedavisi için gereken süre, her hastaya farklı estetik müdahaleler uygulandığı için kişiden kişiye değişiklik göstermektedir. Bu nedenle tedaviye ilişkin süre belirlemesi yapılması doğru değildir. Ancak genel bir belirleme yapmak gerekirse, implant tedavisi gibi uzun tedavi yöntemleri tedavi kapsamında uygulanırsa, tedavi süresi 6 ayı bulabilmektedir. Tedavi öncesinde hastaya tel uygulanması durumunda çok daha uzun bir süreç yaşanabilmektedir.

Bununla birlikte hastada diş eksikliği gibi problemler olmaması durumunda tedavinin yaklaşık iki hafta süreceği söylenebilmektedir. Bazı hastalarda 2 gün gibi kısa bir süre içerisinde gülüş tedavisi uygulamaları yapılabilmektedir.

Gülüş Estetiği Kalıcı Bir Tedavi Midir?

Gülüş estetiğinin kalıcılığı, estetik tedaviyi gerçekleştirmek isteyen hastalar tarafından en çok merak edilen sorulardan birisidir. Tedavi kapsamında sunulan tedavilerin büyük bir kısmı ömürlük tedavi olarak bilinen uzun vadeli tedavilerdir. Bununla birlikte tedavinin kullanım süresini belirleyen birçok farklı parametre bulunmaktadır. Bu parametreler şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Hastanın ağız ve diş bakımına gösterdiği özen
  • Hastanın doktor kontrollerine gösterdiği özen
  • Estetik tedaviyi gerçekleştiren hekimin uzmanlık seviyesi
  • Tedavide kullanılan materyallerin kalitesi

Mouck-up Çalışması Nedir?

Mouck-up çalışması, hastanın gülüş estetiği operasyonundan sonra nasıl gözükeceğinin görülebilmesi için hazırlanan taslak çalışmalarıdır. Çalışma kapsamında hastanın çene ve ağız ölçüleri alınarak alçı haline getirilmekte ve alçı modelin üstüne diş tasarımları yapılmaktadır. Ardından bu tasarım doğrultusunda operasyon planlaması yapılmaktadır. Mouck-up çalışması ile yüz – diş ve çene uyumu, renk belirlemesi, diş etlerinin görünümü gibi her ayrıntı izlenebilmektedir. Bu sayede hastanın da tedavi sonucunda elde edeceği estetik görünüm hakkında fikir sahibi olması sağlanmaktadır.

Gülüş Estetiği Fiyatı

Gülüş estetiği fiyatları konusunda net bir belirleme yapabilmek için hastanın kapsamlı bir muayeneden geçirilmesi ve beklentileri öğrenilerek operasyon planlaması yapılması gerekmektedir. Fiyatlarda belirleyici olan birçok farklı parametre olduğu için planlama öncesinde net bir belirlemeye yapmak mümkün değildir. Bununla birlikte gülüş estetiği operasyonlarında fiyatlarda belirleyici olan parametreler şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Hastanın ağız içinin ve dişlerinin mevcut durumu
  • Hastanın çene ve dudak yapısının durumu
  • Gülüş estetiği kapsamında uygulanması gereken tedavi yöntemleri
  • Estetik işlemlerini gerçekleştirecek doktorun uzmanlık seviyesi ve tecrübesi
  • Teknik ekibin bilgi ve tecrübesi
  • İşlemlerinin gerçekleştireceği kliniğin teknik donanımı