Pembe estetik

Pembe Estetik

Pembe estetik; diş etlerine uygulanan estetik çalışmaların bütününe verilen isimdir. Diş rengi, diş seviyesi ve diş etinin sağlıklı olması; bir bütün olarak diş estetiğini tamamlar. Diş estetiğinin bozulmaması, hem daha sağlıklı hem de daha estetik diş etlerine sahip olunması için pembe estetik uygulamaları yapılmalıdır. Kusursuz bir gülümseme sağlayabilmek için diş etlerinin ideal halini alması, pembe estetik uygulamaları ile sağlanır. Estetik bir gülüş için diş eti seviyesinin belirli bir standartta olması gereklidir. Bu standardı sağlamak için lazer ile uygulanan tedaviler kanamasız, dikişsiz ve tek seans tedavilerdir. Ayrıca hastanın diş etlerindeki problemin seviyesine göre daha karmaşık ve birkaç seansta uygulanan pembe estetik tedavileri de uygulanabilir.

Pembe Estetik Nedir?

Pembe estetiğin tanımı; diş etlerinde yapılan estetik işlemlerdir. Hastaların estetik bir gülüşe sahip olabilmeleri için dişlerinin beyaz ve düzgün dizili olması yeterli değildir. Diş etlerinin de sağlıklı ve diş yapıları ile uyumlu olması gereklidir. Diş etlerinin rengi, diş etinin diş ile olan seviyesi, diş etlerinin sağlıklı olup olmaması gibi durumlar; pembe estetik kapsamındadır. Diş etinin sağlıklı olduğuna karar verilebilmesi için renginin açık pembe olması, portakal kabuğu gibi pütürlü ve parlak bir yapısının bulunması, dişe ve kemiğe sıkı şekilde yapışık olması gibi durumlara bakılır. Kusursuz ve estetik bir gülümseme sağlamaya odaklanılarak pembe estetik uygulamaları yapılır.

Pembe Estetik Nasıl Yapılır?

Pembe estetik yapmak için diş etinin, dişlerin, dudakların ve çenenin uyum içerisinde olması gereklidir. Hastanın diş ve diş etlerindeki problemlerin tespit edilmesi ve bu sorunları çözmeye yönelik operasyon yöntemlerinin kullanılması gereklidir. Bazı hastalarda gülümseme esnasında görünen diş etleri sebebi ile diş etlerinde küçültme yapılması gerekirken bazılarında da fazla diş etinin şekillendirilmesi gerekebilir. Hastanın diş etinde sıkıntı olması halinde; diş etlerinde bulunan şişlik, kızarıklık ve kanama gibi durumların düzeltilmesi ve sonrasında pembe estetik operasyonunun gerçekleştirilmesi gereklidir.

Gülümseme sırasında gözüken ön orta bölümdeki iki dişin tepe noktasında olan ve diş etlerinden geçen hayali çizginin hafifçe dudağa dokunması, pembe estetik ile yapılan bir işlemdir. Diş etlerindeki sorunlar kadar dişlerin diziliş şeklindeki problemler de pembe estetik ile düzeltilir. Diş etlerinin çekilmesi sonucunda kök yüzeylerinin daha görünür olması ve diş kronunun uzun gözükmesi sorunu da diş eti grefti uygulanarak pembe estetik kapsamında düzeltilir.

Pembe Estetiğin Yapılma Nedeni Nedir?

Pembe estetiğin yapılma sebebi, diş eti problemlerinin çözülmesidir. Diş etinde şişme, kanama, morarma ve iltihap gibi problemler meydana gelebilir. Bu problemlerin birçoğu, ağız ve diş bakımına önem verilmemesi nedeni ile ortaya çıkar. Diş etindeki sağlıksız durumlara müdahale edebilmek için pembe estetik uygulamalarından yararlanılır. Pembe estetik eğer lazer tedavileri ile uygulanırsa, tedavi ve iyileşme süreci daha kısa olur. Ayrıca diş eti sorunlarının tekrarlama olasılığı da azalır. Diş eti sorunlarının yaşanmaması için ise, ağız bakımına önem verilmesi gereklidir. Diş etine sebep olan bakterilerin diş etinden uzaklaştırılması için mekanik olarak diş etlerinin temizlenmesi tercih edilir.

Pembe Estetik Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Pembe estetik tedavileri her hastanın ihtiyacına göre belirlenmekle beraber, bazı tedavi yöntemleri aşağıdaki gibidir:

Gummy smile: Hastanın konuşurken ve gülerken diş eti dokusunun fazla görünmesi durumuna verilen isimdir. Gingivektomi yöntemi ile fazla görünen dokunun düzeltilebilmesi mümkündür. Gingivektominin yetersiz olduğu hallerde ise dudak konumlandırma yapılarak diş eti dokusunun fazla gözükmesinin önüne geçilebilir. Kron boyu uzatma işlemi ilde çözülebileceği gibi kas hastalığından kaynaklanan gummy smile sorunu da botoks uygulaması ile tedavi edilebilir. Üst dudak ile diş arasındaki kısma botoks uygulayarak diş eti dokusunun normal gözükmesi sağlanabilir.

Gingivoplasti: Ağızdaki sağlıklı diş etlerine şekil verilmesi işlemine denir. Diş etlerindeki genetik, hastalık veya travma sebebi ile olan şekil bozukluklarının düzeltilmesini sağlayan tedavidir. Kozmetik ihtiyaçlar doğrultusunda tek başına uygulanabileceği gibi gingivektomi tedavisinden sonra da gingivoplastiye başvurulabilir.

Flap operasyonu: İleri düzey periodontitis hastalarında uygulanması tercih edilen bir yöntemdir. Diş etlerindeki kanamaların, morarmaların, kızarmaların ve iltihapların ortadan kaldırılması için uygulanır. Diş eti çekilmesi, komşu dişler arasındaki boşlukların artması gibi şikayetler flap operasyonu ile çözülür.

Küretaj: Orta düzey periodontitis vakalarında uygulanan bir tedavidir. Diş etlerinin iç kısmına ilerleyen diş taşı ve mikropların temizlenmesi işlemidir. Derin temizlik olarak da bilinen küretaj ile periodontal rahatsızlığın daha da ilerlemesinin önüne geçilmesi istenir.

Rejeneratif: Vücudun kendi yapım mekanizması ile periodontal rahatsızlık sonrasında yıkıma uğramış destek dokuları uyarması durumuna verilen isimdir. Yeni destek dokuların oluşturulması için kemik grefti kullanılabilir.

Pembe Estetik İle Koyulaşan Diş Etleri Nasıl Normale Döndürülür?

Koyulaşan diş etlerine pembe estetik uygulaması, lazer tedavisi ile yapılır. Diş eti çekilmesi sonucunda diş etinin koyulaşması da görülen bir durumdur. Özellikle ten rengi de esmer olanların diş etlerinin koyulaşması daha sık görülür. Melanin isimli renk pigmenti nedeni ile diş etlerinde koyulaşma meydana gelir. Pembe estetik kapsamında ortalama 15 dakikalık bir lazer tedavisi ile diş etlerinin rengi tekrar eski haline döndürülebilir.

Çekilmiş Diş Etlerinde Pembe Estetik Uygulaması Nasıldır?

Pembe estetik ile çekilmiş diş etlerini düzeltme istediğinde olan hastalar, diş eti grefti ile diş eti kök yüzeyinin kapatılmasını sağlayabilirler. Diş etlerine ilave yapılması ile hem diş etlerinin hem de dişlerin daha sağlıklı olması sağlanır. Pembe estetik öncesinde diş eti çekilmesinin nedeni tespit edilmelidir. Bu sayede ilerleyen zamanlarda tekrar diş eti çekilmesi yaşanmasının önüne geçilmiş olur.

Pembe Estetik Tedavisinde ve Sonrasında Ağrı Hissedilir Mi?

Pembe estetik işleminde ağrı hissedilmesi durumu yaşanmaz. Pembe estetik uygulaması yapılacak olan bölgeye lokal anestezi uygulanır. Bu nedenle hasta operasyon sırasında herhangi bir ağrı ya da sızı yaşamaz. Pembe estetik tedavisi sonrasında anestezinin etkisi geçmeye başladıkça operasyon bölgesinde ağrı hissedilebilir. Bu ağrının geçirilmesi için diş hekimi tarafından verilen ağrı kesicinin kullanılması gereklidir. Hastanın tedavi planlamasına göre iyileşme süreci farklı olsa da ortalama 11-15 gündür. Hastaların ağrıları eğer bu süreç içerisinde geçmezse, diş hekimleri ile görüşerek şikayetlerini söylemeleri gereklidir.

Pembe Estetik Fiyatları

Pembe estetik ücretleri, hastaya yapılacak olan işlemler kapsamında belirlenir. Hastanın ağız içi durumu ve estetik açıdan ne kadar memnun olduğu, pembe estetik fiyatları üzerinde etkilidir. Uygulama yapılacak olan seans sayısı, kararlaştırılan pembe estetik uygulamalarının yapılması için gerekli süre de fiyatlar üzerinde belirleyici faktörler arasındadır.

Pembe Estetiğin Avantajları Nelerdir?

Pembe estetiğin artıları aşağıda verilmiştir:

• Hastanın diş eti iltihabı problemi yaşamasının önüne geçilir.
  • Dişlerin daha simetrik olması sağlanır.
  • Diş etleri hem renk hem de doku bakımından daha uyumlu olur.
  • Hastanın çürük ve diş kaybı problemleri yaşamasının önüne geçilmiş olur.
  • Diş eti çekilmesi, iltihaplanma, kanama ve morarma gibi sorunlar çözülür.
  • Diş ve diş etleri daha parlak bir görünüm kazanırlar. Aynı zamanda diş etlerinin rengi daha pembe olur.
  • Diş eti kokusu meydana gelmez.
  • Pembe estetik sonrasında hastalar gülümserken rahatsızlık duymazlar.