Dişlerimi Yaptırdım Pişmanım Diyorsanız

Dişlerimi yaptırdım pişmanım diyenler, tecrübeli bir diş hekimine dişleri için restorasyon çalışması yaptırmalı ve dişlerini daha estetik hale getirmelidirler. Dişlerimi yaptırdım pişmanım diyorsanız; alanında uzman bir diş hekimi tarafından dişe zarar vermeyen biyo uyumlu malzemeler ile dişlerinizdeki problemleri tespit ettirip tedavi ettirebilirsiniz. Dişlerdeki kırık ve şekil değişiklikleri, lekelenmeler, aşırı madde kaybı gibi yanlış ya da eksik tedavi sonrasında oluşabilecek çok sayıda problem uzman bir diş hekimi ile düzeltilebilir.

Daha Önce Kusurlu Yapılan Dişlerinizi Size Geri Kazandıralım

Kusurlu tedavilerin yenilenmesi; diş kayıplarının önüne geçilebilmesi, ağız ve diş sağlığının korunabilmesi ve bu süreçte hastanın yaşam kalitesini düşürebilecek semptomlarla baş etmek zorunda kalmaması açısından önemlidir. Diş hekimlerinin yanlış ya da eksik uyguladıkları tedavi sonucunda, hastalarda çeşitli belirtiler ortaya çıkar. Bu belirtilerin bazıları da oldukça ciddi belirtilerdir.
Kusurlu yapılan dişlerin anlaşılabilmesi için dikkat edilmesi gereken bazı durumlar aşağıdaki gibidir:
  • Uygulama bölgesinde gittikçe daha da şiddetlenen ağrı
  • Uzun süre geçmeyen şişlik
  • Kızarıklık ve morarma
  • Estetik açıdan memnun etmeyen sonuçlar
Kusurlu yapılan uygulamalar fark edildiği halde durum düzeltilmezse; sinüs iltihaplanması, sinir yırtılması, dudaklarda kalıcı hissizlik, çevre dişlerin kaybedilmesi, yumuşak doku kayıpları, yatay ve dikey kemik kayıpları gibi ciddi problemler meydana gelebilir. Bu problemlerin yaşanmaması için ilk tedavi uygulanırken tecrübeli ve doğru diş hekimini seçmek gereklidir.

Diş Hekimi Seçerken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

Diş hekimi tercihinde önemli noktalar aşağıda verilmiştir:
  • Tedavi için tercih edilecek olan diş hekiminin mesleki tecrübesinin ve deneyiminin yeterli olup olmadığına bakılmalıdır. Alanında deneyimli olan diş hekimleri tercih edilmelidir. Hastanın kişisel ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir hekim tercih etmesi gereklidir.
  • Benzer diş tedavilerini gören hastaların tercih ettikleri diş hekimleri araştırılmalı ve bu diş hekimleri ile ilgili yorumları dinlenmelidir. Referansları güçlü olan diş hekimlerine öncelik verilmelidir.
  • Diş hekimi kadar diş hekiminin kliniğinin durumu ve yapısı da değerlendirilmelidir. Kliniğin hijyen şartlarını sağlayan, son teknoloji aletler ile hizmet veren, profesyonel randevu sistemi ve planlaması bulunan bir klinik olmasına özen gösterilmelidir. Klinikte hastalara karşı özenli bir davranış sergileniyor olmasına da dikkat edilmelidir.
  • Hastanın kendisine uygun saatlerde randevu ayarlayabildiği bir diş hekimini tercih etmesi gereklidir. Kendisine sunulan randevu seçeneklerini günlük programına uydurmakta güçlük çeken hastaların başka diş hekimlerini değerlendirmeleri gereklidir.
  • Diş tedavilerinde başarı elde edebilmek için doktorun tecrübesi kadar hasta ile diş hekiminin uyumu da önemlidir. Hastanın kendisini dinleyen, isteklerine ve beklentilerine önem veren, diş tedavisini buna göre şekillendiren ve kendisini anlayan diş hekimlerini tercih etmesi daha avantajlıdır.

Dişlerimi Yaptırdım Pişmanım Diyenlere Tedavi Seçenekleri

Dişlerin tamir ve tedavisi için uygulama yöntemleri, hastanın pişman olduğu ya da yanlış yapılan diş tedavisine ve ağız içi duruma göre değişiklik gösterir. Dişlerinin yapılı halinden pişman olanlara uygulanan tedavilerde amaç; dişlerin estetik ve fonksiyon kaybını geri getirmektir. Dişte kalan dentin dokusunun miktarına göre dişin canlılığının devam edebilmesi ve yanlış tedavinin telafi edilebilmesi için uygulanması gereken yöntem farklılık gösterir. Yanlış tedavi mağduru olan hastalara uygulanabilecek bazı tedavi yöntemleri şu şekildedir:
  • Direkt ya da indirekt kompozit uygulamaları
  • Gülüş tasarımı yapılması
  • Diş beyazlatma tedavisi
  • Dentin hassasiyetinin giderilmesi
  • Dişin canlılığını devam ettirmesi için uygulanacak tedaviler
  • Kanal tedavisi

Yanlış Yapılan Diş Kaplama ve Diş Köprülerinin Sökülmesi

Diş kaplamalarının sökülmesi; kaplamaların diş ve diş eti ile uyum sağlayamadığı veya eskidiği dönem tercih edilen bir uygulamadır. İyi bir diş kaplamasını senelerce problemsiz şekilde kullanmak mümkün olurken yanlış ölçüler ile yapılmış bir diş kaplaması hastaya sürekli ağrı ve acı verir. Dişlerimi yaptırdım pişmanım diyorsanız, diş hekimi eğer kaplama yapılacak olan dişi doğru şekilde şekillendirmemiş ve dişte fazla aşındırma yapmışsa, hem dişin kaplamayı tutması zorlaşır hem de küçülen diş ağrı yapmaya başlar. Ağrı yapan diş kaplamalarının sökülmemesi ise zamanla ağız içerisinde yaraların oluşmasına neden olur.Yanlış şekillendirme ve ölçü alma kaynaklı olarak diş kaplama tedavisinden pişman olan hastalar tecrübeli bir diş hekimine gittiklerinde, ilk iş olarak diş kaplamaları dökülür. Kaplama kenarından oyuk açarak diş kaplama sökücüler ile dişlerin hasar almasının önüne geçerek sökme işlemi tamamlanır. Kaplamanın altındaki diş de zarar görmemiş olur. Ancak diş kaplama sökücülerin de dişlere zarar vermeden kullanılabilmesi için diş hekiminin tecrübeli olması ve bu aleti nasıl kullanması gerektiğini bilmesi gereklidir. Deneyimli bir diş hekimi diş kaplama sökücü kullanırken kaplamayı tutan dişlerin hacmini kontrol etmeden sökmeye başlamaz. Sökme işlemi tamamlandıktan sonra ise hastanın isteği doğrultusunda diş kaplamaları doğru ölçüler ile yenilenir.

Tecrübeli Diş Hekimi Tarafından Diş Kaplamalarının Yenilenmesi

Diş kaplamalarının yenilenmesi için eski kaplamalar söküldükten sonra dişler üzerinden ölçü alınır. Ölçülerin özen ve dikkatle alınması, laboratuvar ortamında bir model oluşturulması gereklidir. Bilgisayar ortamında planlama ve tasarım adımlarının gerçekleştirilmesi, hazırlanan diş üzerindeki hataların daha kolay şekilde görülmesini sağlar. Diş hekiminin herhangi bir hataya yer vermemek için diş kaplamasının şeklini, diş eti ile birleşme yerlerini ve karşı çene dişlerini dikkate alarak tasarım yapması gereklidir. Yeni diş kaplamasının kusursuz olması ölçü ve tasarım aşamasında hata yapılmaması gereklidir.Deneyimli diş hekiminin yeni diş kaplamasını eskisinden daha iyi yapabilmesi için hastanın eski diş kaplaması ile yaşadığı sorunları öğrenmesi gerekir. Ayrıca hastanın yeni diş kaplamasından beklentisini de sormalıdır. Eski kaplamayı inceleyerek hataları görmesi ve bu hataları tekrarlamamaya özen göstermesi gereklidir. Hastanın eski diş kaplamasının boyunun kısa ya da uzun olması ile ilgili şikayetleri varsa, bunlar da dikkate alınarak yeni kaplamalar hazırlanabilir.

Başarısız Kanal Tedavilerinin Anlaşılması ve Düzeltilmesi

Başarısız kanal tedavisinin belirtileri, bazı hastalarda birkaç hafta içerisinde ortaya çıkabilirken bazı hastalarda görülmesi ayları bulabilir. Kanal tedavisinin diş hekimi tarafından yanlış uygulanması, diş köklerinin hala tam anlamıyla iyileşmediğine işaret eder. Eksik kalmış ya da yanlış yapılmış kanal tedavisi anlaşıldığında tecrübeli bir diş hekimi ile görüşerek kanal tedavisinin yenilenmesi gereklidir. Başarısız kanal tedavisi semptomları aşağıda belirtilmiştir:
  • Başarısız kanal tedavisi sebebi ile bakteriler yeniden kök kanallarına girerler ve dişlerde enfeksiyon meydana gelir. Enfeksiyon da hastanın ağrı hissetmesine neden olur.
  • Doldurulmuş kanallarda açılma ya da kırık meydana gelebilir.
  • Başarısız kanal tedavisi uygulanan dişte meydana gelen enfeksiyonun daha da artması, bölgede şişlik yaşanmasına neden olur.
  • Enfekte olmuş dişte akıntı ile beraber apse oluşumu görülebilir.
  • Kanal tedavisi başarısız olmuş olan hastada sıcak ya da soğuk hassasiyeti yaygın olarak görülebilir.
  • Başarısız kanal tedavisi sonrasında hastanın arka dişlerindeki enfeksiyonun üst çene sinüsüne yayılması durumu ile karşılaşılabilir. Buna bağlı olarak burun akıntısı, tıkanıklık, çene ağrısı, ağız kokusu gibi belirtiler de görülebilir.

Başarısız Kanal Tedavisi Sonrası Doğru Diş Hekimi İle Yenileme İşlemi

Başarısız kanal tedavisinin yenilenmesi, birden fazla kere yapılabilir. Oldukça hassas, dikkat gerektiren bir tedavi olması nedeni ile tecrübeli bir diş hekime yaptırılmalıdır. Deneyimli bir diş hekiminin kanal tedavisini tekrarlarken başarılı olması için dikkat etmesi gereken noktalar şöyledir:Koronal tıkanıklığın bozulması: Köklerde enfeksiyon olmaması için kanal sisteminin koronal kısmının kapatılması gerekir. Dişin savunmasız hale gelmemesi için zamanla açılmayacak şekilde dolgu ile kapatılmalıdır.Kuron bozulması: Kanal tedavisinden sonra kuron yerleştirilecek olan dişlere kuron yerleştirmekte gecikilirse, bekleme sürecinde bakteriler diş köküne girebilir. Dolayısı ile kuronun çatlaması ya da kırılması sorunu yaşanabilir.Kanalın doğru temizlenmemesi: Kök kanalları dar, kavisli ve karmaşık olduğu için düzgün temizlenebilmesi de tecrübe ve uzmanlık gerektirir. Dişlerimi yaptırdım pişmanım diyorsanız, röntgen ile analiz ederek zor açıdaki kanalları dahi doğru temizleyecek tecrübeli diş hekimlerine kanal tedavinizi yeniletmelisiniz.

Kliniğimizi ziyaret etmek ister misiniz?
İlk ücretsiz randevunuzu alın!